Monday, August 25, 2008

Being Patrick Ekwall:

Never been a – fan – of the gentleman.
And thought people are kind of…hard on him and love to make fun of him, I mean, he’s a farmer from Skåne who’s moved up to the “big city”, what can you expect?
But never in my life did I think that he actually lives his life the way it’s being heavily ironised, here, here, here and above all here.
It’s not just funny and absurd, it’s grotesque in the weirdest sense, Swedes, I know you don’t take my word for it, but please read for yourselves:
***
“Nu konferencier-jobb i Örebro o imorgon en klassiker; Da Silva ska gifta sig i svår piratjacka som Stefan Wåhlberg designat o sådana där vita Lars Wallin-boots o vid mitt bord visar det sig att jag sitter med följande trio: Snickaren, Mårten Andersson o Markoolio.
Det kan inte bara sluta hur som helst.
Det kommer att göra det.
***
Under onsdag natt-torsdag dag hann jag med; enklare sittning med Bombaren o en sann hjälte som Champa von der Burg, tågresa med kvittogenomgång, mejlsvarande, kemtvätten, Ekwall vs Lundh, intressant möte om nytt hett fotbollsprogram, uppbokning till Nyhetsmorgon, lite OS på TV, en av de sista måltiderna(suck!) vid baren på Konsumtionsföreningen...körde entrecote på bädd av färska grönsaker, Ramlösa...för att avsluta med att designa en T-shirt för lanseringen av Neil Strauss senaste raggningsverk med hjälp av sax, textiltusch, schabloner, lila sidenband, glittersprut o en frisör som heter Hanna.
Klar vid 02:00, man får mycket gjort när man har roligt.
***
Giftermål har aldrig riktigt varit min bag, men jag har inget emot själva bröllopet.
Vi var på ett rätt divigt place som heter Nääs Frabriker utanför Alingsås o Daniel o Helene blev båda da Silva under en utevigsel med sång av Carin o Papa JJ, inmarsch till "Gudfadern" o utmarch till "...han tog av sig sin kavaj, slängde av sig båda skorna..." o en ganska snygg kvinnlig präst som inte var så jävla religiös.
Jag har alltid gillat präster som inte är så förbannat religiösa, känns bara onödigt.
Alla var där...mina godaste vänner från Lets Danceriet: Victor o Snickaren (2/3 av Club Carin), Mårten, Tobbe W, Helena, Annika Sjöö, Jeanette, Erica...o det var galet.
***
Jag trodde jag hade koll på Borås, men vet fortfarande inte var det där plejset ligger som kör shotsrace i VIP-rum.
Jag hoppas på en inbjudan....jag menar VIP-rum, i Borås!
Lovar ta en taxi eller en promenad från Grand, om det inte är för långt

No comments: