Tuesday, June 30, 2009

Jumbo funny email

Sorry for this being in Swedish. But it's by far the funniest email I've ever read and I can't help its language. A very calm and mellow email from girlfriend to (hopefully ex) boyfriend. Please enjoy:

"Jag är så frustrerad just nu. Om du nu älskar mig, hur kan du då sitta hemma när du lovat att komma och du hör hur jag bryter ihop? VARFÖR KOMMER DU INTE HIT DÅ? Snälla försök förstå denna text: Jag sa till dig igår jag blir helt krossad när du kommer sent till våra träffar, jag bröt ihop. Idag gör du samma misstag fast värre spelar ingen roll om din moster har dött, vi hade bestämt en träff den avbokar man inte för lite disk, man kommer ändå och MAN KLAGAR INTE FÖR MAN INTE ORKAR! Jag är så jävla ledsen just nu att du inte kom hit, du hörde hur mkt jag grät (gråter fortfarande och vi la på för 50 min sen, eller snarare din mobil dog KÖP EN JÄVLA FITTLADDARE ELLER LÄMNA IGEN DEN GAMLA). Jag kommer ALDRIG FÖRLÅTA DIG FÖR ATT DU INTE KOM. Det ända som skulle kunna hjälpa är en stor bukett blommor och en present, ja jag är allvarlig och det är sorgligt att jag måste skriva det för att du ska inse vad du ska göra imorgon.

Jag har gett dig så många utlimatum men du lyssnar aldrig, du tar aldrig till dig, du tar dem aldrig på allvar. Jag sätter inte höga krav, jag sätter de krav som mitt hjärta behöver för att inte bryta ihop.

Det var som Ellen sa när hon försökte trösta mig lite, först psychar han sönder dig så du blir labil, sen blir han arg för att du är psycho, vilket det är han som fått dig att bli.

Du har gjort mig helt labil. Allt är pga av dig. Jag var inte sånn här för 8 månader sedan. Jag var inte sånn här för ett år sedan. Tror du mig inte kan du fråga alla mina vänner, mitt ex och mina föräldrar. Det är hemskt att jag ens måste skriva så men du nochalerar alltid bort precis allt.


Detta är mitt sista ultimatum, take it or leave it (jag skriver på ett sätt som en cp störd skulle förstå, så fattar du inte vad jag menar är du bränd):

1. Håll alltid tiderna vi bestämt
2. Avboka aldrig mig och säg aldrig att du inte orkar träffas. Älskar och saknar du mig ska du vilja träffas, hur trött du än är.
3. Låt aldrig otrevlig när jag är ledsen och gråter, även om vi båda gjort fel behöver jag tröst i detta läge.
4. Kom över till mig när du märker jag behöver det, på direkten, släpp allt annat, hör du att jag gråter i tele så går du, 5 på eftermiddagen eller halv 12 på kvällen spelar ingen roll.
5. Lyssna alltid på mig, försöka ta till dig det jag säger.
6. Har du gjort fel eller väl kommit sen ska du alltid smörja mig även om jag först kan låta förbannad. Du ska köpa blommor och mindre presenter som förlåt.
7. Du ska inte brusa upp över småsaker, du ska lugn och sansad.
8. Du ska ta hand om mig och visa mig kärlek (punkter hur du gör det kommer nedan).
9. Säg aldrig "en sånn tjej vill jag inte ha", "du skrämmer mig", "det där känner du inte alls" (tvivlar aldrig på vad jag känner), "jag orkar inte gå dit". Allt sådant är knivugg i hjärtat som raderar minst 5 myskvällar. Varje gång du gör saker som du gjorde ikväll krävs det minst 5 romantiska kvällar för att göra det bra. Förstår du matten med det? Du kommer aldrig gå plus om du fortsätter såhär. Just nu ligger du minus ca 50 myskvällar efter alla våra bråk. Efter ikväll 55 myskvällar minus. Do you get the math?
10. försök alltid vara och låta positiv
11. ha tålamod med mig, jag är ett psycho pga av dig just nu
12. jag är så jävla känslig, deal with it, att skrika tillbaka hjälper inte en känslig tjej att lugna ner sig, att springa iväg hjälper inte heller. take it or leave it
13. Allt du säger inte fungerar FUNKAR VISST du måste bara testa helhjärtat. krama mig om och om igen, ta lite skit och krama igen, det blir bra. smörj mig när du gjort fel, försök försök försök.
14. VISA MIG DU VILL ÄNDRAS. JAG BEGÄR INTE en 100% ändring på en dag, men visa du vill.
15. en överraskning är inte att bädda sängen och köpa små godis, TRY HARDER.
16. du är med en av stans snyggaste tjejer, dags att börja leva upp till din roll som den pojkvännen.
17. skrika aldrig någonsin elaka saker till mig. och skrika helst inte överhuvudtaget.

detta är vad jag behöver för att inte vara labil (och känna mig älskad):
1. Du ska skämma bort mig med gulliga sms och samtal så ofta du kan
2. skriva kärlekslappar och lägga i mina kläder
3. boka biobiljetter eller restaurang besök i smyg
4. laga middagar åt mig i smyg
5. pussa och krama på mig när jag inte förväntar mig det.
6. prata med mig med den gulligaste rösten du kan
7. inte brusa upp och bli så arg på mig för du älskar mig mest av allt
8. är jag ledsen kommer du över direkt.
9. du ska alltid hålla det du lovar.
10. överraska mig med mina favoritblommor (jag gillar liljor, rosor, tulpaner, massor av olika, jag är inte så kräsen) och små presenter då och då
11. planera mysiga saker vi kan göra på helgerna
12. komma över till mig när du vet att jag är hemma, fast du har inte sagt att du ska komma
13. håll alltid om mig och min midja när vi är ute och går
14. viska gulliga saker till mig
15. saknar du mig mkt när du gör något annat, smsa/ring och säg det en snabbis då!
16. Förklara ofta dina känslor för mig, beskriv dem tydligt och stanna upp när vi är ute och går tex och säg "jag älskar dig för att..." och så säger du något om varför du älskar mig. det ska inte vara något vanligt utan mer en sak som verkligen visar att du känner mig. Som att jag är en väldigt glad person (när jag vill), du får inte använda den grejen btw.
17. sno min kalender och skriva in saker vi ska göra på helgen i den
18. nu har jag skrivit mail till dig i en hel timma, inte gjort något annat, lägg ner tid på mig. planera och planera och planera. visa ditt engagemang och lägg ner din tid.
19. leta upp brunchställen flera dagar innan det blir lördag.
20. kolla väderprognosen och planera en picknick dagen innan. säg att du vill ses senare dagen innan för du planerar en överraskning till mig, då kommer jag defintivt förstå dig.
21. köp/beställ något som skriker "louise" för att visa du känner min stil och mig.
22. respektera mig, alltid.

Förstår du vart jag vill komma? Förstår du vilka typer av saker jag vill ha? Spara gärna detta mail och läs flera gånger.


För sista gången Michel, kan du ge allt det jag skrivit ovan. Då ses vi imorgon 18.30 odenplan. Annars snälla, kom inte dit. Hej då."

No comments: